e-ügyintézés

 
Peres ügyek
 
  • K01 Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez (Verzió: 1.0)
  • P26 Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben (Verzió: 1.0)

     

    1. Az elektronikus úton intézhető ügyekről

    Az elektronikus ügyintézésére az elektronikus közszolgáltatásokról szóló 2009. évi LX. törvény, a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről, az elektronikus tértivevényről szóló 2009. évi LII. törvény, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) új szabályai szerint nyílik lehetőség.

     

    Mindezek teljesítése a Kormányzati Portálon (http://www.magyarorszag.hu/) elérhető Ügyfélkapun keresztül történik, amelynek igénybevételéhez szükséges eljárási lépéseket a következőkben ismertetjük.

     

    2. Az Ügyfélkapuról 

     

    Az Ügyfélkapu olyan belépési pont, amelyen keresztül Ön egyedileg azonosított módon biztonságosan léphet kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó közigazgatási szervekkel és közintézményekkel. Személyes ügyfélkapu létrehozásához regisztráció szükséges.

     

    3. Ügyfélkapu regisztráció 

     

    A regisztrációt annak a magánszemélynek kell elvégeznie, aki a kitöltött űrlapokat el fogja küldeni a hivatalhoz, illetve aki az ügyeit elektronikusan akarja intézni. Ez a személy lehet az ügyfél önmaga (magánszemély), jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság esetében a képviseleti joggal rendelkező személy (pl.: egy kft. ügyvezetője).

     

    Ügyfélkapus regisztrációját az ország bármely okmányirodájában elvégezheti. Amennyiben rendelkezik a megfelelő szintű elektronikus aláírással, úgy regisztrálhat az interneten is, nem kell okmányirodában megjelennie.

     

    Ügyfélkapu regisztrációra lehetősége van időpontot foglalni honlapunkon, vagy a Kormányzati Portálon (http://www.magyarorszag.hu/). Az időpontfoglalás nem kötelező, de ennek hiányában az ügyintézés ideje elhúzódhat.

     

    A magánszemélynek személyesen fel kell keresnie bármely okmányirodát, ahol személyazonosító okmányának bemutatását, egy Regisztrációs Adatlap kitöltését, valamint egy felhasználó név és egy létező e-mail cím megadását követően egyszer használatos aktiváló kódot kap. Az egyszer használható aktiváló kódot a megadott e-mail címre küldi el a rendszer, jellemzően azonnal, de maximum 24 órán belül. Fontos, hogy valós e-mail címet adjon meg, egyébként nem kapja meg a kódot!

     

    A felhasználói név szabadon választható, de amennyiben már foglalt, újat kell választani. A személyes ügyfélkapu határozott ideig érvényes (alapesetben 5 évig, de kérheti ennél kevesebb időre is). Az érvényesség lejártakor a regisztráció során nyilvántartásba vett adatok automatikusan törlésre kerülnek.

     

    4. Ügyfélkapu aktiválása 

     

    A kapott azonosítóval és az ideiglenes, egyszer használatos kóddal az Ügyfélkapun (http://www.magyarorszag.hu/) a regisztrációt aktiválni kell. Az aktiválás során a felhasználói név és az aktiváló kód megadását követően jelszót kell választani. A jelszó kitalálásánál és begépelésénél számítson arra, hogy - a saját biztonsága érdekében - nem adhat meg bármilyen karaktert. Az új jelszót biztonsági okokból meg kell erősíteni.

     

    Az aktiváló kód 5 napig érvényes. Amennyiben nem sikerült a megadott időn belül a kóddal aktiválni, az Ügyfélkapu adminisztrációs felületén az „elfelejtett jelszó” menüpontban új, szintén 5 napig érvényes kódot kérhet. Fontos, hogy a felhasználó nevet ne felejtse el, mert annak hiányában sem a kód aktiválását, sem új kód küldését nem kérheti, ebben az esetben ismételt okmányirodai regisztrálás szükséges. A későbbiekben az Ügyfélkapun történő belépéshez már csak választott felhasználói nevére és jelszavára lesz szüksége. Ezzel az azonosítóval az Ügyfélkapu bármely más szolgáltatását is igénybe veheti.

     

    Kérjük, kiemelten figyeljen arra, hogy a regisztrációkor saját, valódi e-mail címét adja meg!

     

    Kérjük, hogy az ügyfélkapus azonosítót és a jelszót kezelje bizalmasan, ne adja át senkinek, mert azzal az Ügyfélkapun visszaélhetnek, vagy személyes adatokhoz juthatnak hozzá! 

     

    5. Űrlapok kitöltése

     

    Az alábbiakban található űrlapok kitöltéséhez és beküldéséhez az AbevJava program szükséges. Az AbevJava program mindenkori legfrissebb verziója az APEH weboldaláról tölthető le, ingyenesen.

     

    AbevJava program letöltése

     

    További információk az AbevJava program használatáról

     

    A kitöltött adatlapot postai úton, vagy személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán is be lehet nyújtani.

     

    6. Segítségkérés, tájékozódás

     

    INTERNETEN: 

     

    www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu/segitseg 

     

    http://www.nyilvantarto.hu/

     

    http://www.ugyfelkozpont.hu/

     

    e-mail: 89@ugyfelvonal.hu, ugyfelkozpont@mail.ahiv.hu

     

    TELEFONON: 

     

    a 189-es kormányzati számon

     

    ügyfélközpont: 06-(1)-273-4800

     

Hírlevél feliratkozás
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot

A kerület képekben

Nagyboldogasszony templom

megjelent a soroksári hírlap legújabb száma!

2017. július

Letöltés >>